En blandad perfekt dag

Kameran funkar :D Tjoho! Weird, det sa bara sådär så funkade den igen som den ska. Den här dagen har varit huuuur bra som helst. Stack till Lina och vi hämtade hästarna, spolade av dom rejält då det 25,5 grader varmt ute, puuuh satan i gatan vad varmt. Fifa tyckte det var skönt med kallvatten, lillan min.
 
 
Vi red sedan hästarna till paddocken och släppte dom för att busa lite. Kriki hade vi på släp för han skulle såklart med han också :)
 
 
 
Sedan tog vi lite uppställningsbilder på tjejorna. Sjöfn blir ju så vacker och ståtlig, hon kan det där hon! Fifa blev också fin, strumpan min, fast förstod inte riktigt vad vi höll på med -" varför ska man sträcka och välva nacken på det viset? Varför inte få godiset på en gång? Inte funkade det heller att man gjorde spansk skritt, de är märkliga de där människorna"
 
 
 
Det hände en liten olycka dessutom. Vi tog skruvan till rundkorallen där det  var lite högre gräs för att se om hennes trav blev finare. Dock hade hon andra planer och försökte hoppa över brädan som var för ingången, hmm men hon kom inte riktigt över och brakade igenom istället. Brädan mitt i tu, Fifa på backen och en annan paff. Fifa drog iväg i busksnåret, hon var bra paff själv. Jag blev inte särskilt rädd, var lugn och avslappnad, jag såg att det gick bra och jag vet att hon inte drar iväg, även om hon nu var på ett fritt främmande ställe så sticker hon inte iväg själv. Jag gick ut ur snåret på vägen och ropade på henne, då fick hon syn på mig och kom gladeligen emot mig i lång-gräset, stannade vid mig på vägen och var helt cool. Det känns så himla bra att hon verkligen ser mig som sin matte och känner tryggheten hos mig, det känns så otroligt bra, min fina prinsessa. Ja det gick bra iaf, inte ett sår bara lite grönska på knäna som ett annat barn.
 
 
Vi red hem efter detta och ställde dom sedan i stallet några timmar. All broms och värme var en riktig pina, skönt för oss alla att komma in. Det blev inte mycket till ridning men det var heller inte trevligt väder för det även om det var världens sommardag.
 
Vi tog dock en tur tio på kvällen, inte en kuse! Svalt och skönt. Guuuud vilken mysig tur och Fifa töltade så himla fint där ett tag, ååååh min fina fina. Pigg och glad var hon också, vi bus galopperade där på grusvägarna, väjade för små grodor och tjoa och tjima, alla hästarna var på hugget och vi hade det super roligt. Vilken kvällstur!! Det var sista turen för imorgon far vi på semester, kommer sakna ungen min =/ Åh!!! Fast jag vet att hon kommer ha det så himla bra hos Lina, jag känner mig så trygg!!





Kommentarer
Tessan

1. sjöfn är riktigt jäkla vacker tycker jag!!:)
2. Fífa med! Herrejösses vilken skillnad alltså, hon börjar bli så grymt fin! Saknas lite muskler, här och var, men jag är KÄR i henne nu!! Förut såg hon ut som en liten klump, nu är hon ett vackert feminimt sto :love: !!
Och vilken traaaav! Hon kan inte vara spec skadad längre, hon ser ut att vara frisk/pigg och glad som en liten nötkärna :)

2012-07-30 @ 01:53:03
URL: http://thereseflodin.blogg.se



Nina

Men oj vad många äldre inlägg jag hittade nu, som jag missat de senaste dagarna. Kul att läsa :-)

Tur att kameran hoppade igång igen. Vet en tjej som lämnade in sin Nikon på lagning förra sommaren, hon fick vänta en hel månad på den....

Vad härligt att du och Martin ska på semester, vart ska ni? Ha det så härligt och var rädda om varandra!

2012-07-30 @ 10:34:21
URL: http://stallskogalund.blogg.se



Fia

Inte illa sväv hon har, lilla Fifa :) Tror inte jag frågat innan, men vad är det för stam på henne? :)

2012-07-30 @ 10:54:57
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se



Tove

Dom ser ut att vara i riktigt fin form, fina travbilder också! :)

2012-07-30 @ 11:33:21
URL: http://raudur.blogg.se



Erika

Så fina! :)
Varför har den mörka för bokstäver + siffror på ryggen ?
någon form av frysmärkning ?
varför just där o varför står stoort ? :P

Haha många frågor, men aldrig sett de så där tidigare.

2012-07-31 @ 15:06:13
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Erica

Tjusiga hästar!!!

2012-07-31 @ 23:04:28
URL: http://minsvala.blogg.se



Yrsa

Guuuuud vilka härliga bilder! :)

2012-08-02 @ 21:37:20
URL: http://yrsaarbelund.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?