Fifas utveckling

Streching
 
Hon har alltid varit vig och duktig på att stretcha, speciellt vid morotstricken, men däremot har jag inte fått stretcha ut hennes ben, då har hon hoppat iväg eller ryckt undan benet i kamp, det har i princip nästan varit omöjligt. För en månad sedan gick det inte alls, idag nemas problemas. Hon är jätteduktig. Jag kan till och med stretcha benen på henne medans en annan häst äter mat OCH DET är ganska häftigt med tanke på mitt matvrak. Tummen upp!
 
 
Egentligen räcker det med att jag håller vid knät istället för hoven så hoven tippar neråt 90 grader eftersom det är bakom knät mot bogen och armhålan som man töjer ut muskler.
 
 
 
 





Kommentarer
Titti

Sv: Jag har mailat dem men inte fått nå svar... Joo Jamila ringde mig å erbjöd mig att köpa henne. Hon visste att jag ville ha ett sto till att avla lite på,blev ju toppen det :) Hoppas det blir en fin baby sen åxå bara. Lite nervöst blir det så här första gången man har ansvaret själv.

2012-07-24 @ 14:51:03
URL: http://livetpavischan.blogg.se



Fia

Sv: Nä, inte har jag så många, har bara tre :) Sommarjobbar just nu på en gård med storhästar där de har PRE-stoet, iof gav de henne till mig för några veckor sedan men tror inte jag kommer ta emot henne.

Jag har gått på Dille o. nu sista året jobbade jag samtidigt hos Berit Edvardsson, då hade "jag" många hästar ;) Men annars kommer jag från Finland, där jag är tillbaka nu

2012-07-24 @ 14:58:08
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se



Fia

åh, vad irriterande då man inte kan dela upp texten! Tycker nya blogg.se är lite jobbig ibland... ;)

2012-07-24 @ 15:02:54
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se



Frida

Jag måste lära mig att stretcha så där ordentligt, men vågar inte riktigt göra hur som helst. Det knakar ju här och där på Guffi. Har du någon bra tips där man kan lära sig?

2012-07-24 @ 18:54:26
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Annelie

sådär som du gör med frambenet på den andra bilden är inte alls bra att göra. Gör som du skrev istället och låt benet hänga i 90 grader. Jag fick lära mig av en equiterapeut en gång att detdär är ett av de vanligaste felen man gör när man stretchar sin häst, och det är farligt eftersom att man då även drar ut knäleden vilket inte alls är bra eller meningen med den övningen. bara ett litet tips!:)

Svar: Tips är alltid bra att få :) Sedan får man ju själv sortera ut det man tycker är bra, jag har varit hos fem olika equiterapefter (inte just åt min häst) och alla säger olika, ena säger att man inte ens kan stretcha en sådant stort djur som att dra i benen, en annan visar på olika övningar o.s.v alla säger olika och står för sin sak, jag har lärt mig att bara för att de är hovslagare, veterinär eller equiterapeft så behöver inte allt vara sant :) Det du säger kan vara sant men man kan inte veta till hundra, så man får se lite mellan fingrarna och klura ut själv vad man tror på och inte :)
mittangsull.blogg.se

2012-07-24 @ 20:08:30



Julia

M är så privat med sina ben så kan bara stretcha henne lite!

2012-07-26 @ 04:21:18
URL: http://ohjuliet.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?