Boots acavallo

Såna här boots funderar jag på att köpa från Hööks. Jag har varit och klämt lite på dom, häftigt kladdgummi material, lätta var dom också. Man kan klippa undersidan så pass högt (se ränder) som man vill och trär sedan in hoven.
 
"Geleboots från italienska Acavallo. Bootsen är stötdämpande och omsluter hela hoven och har extra förstärkning över ballarna. De är mycket elastiska vilket gör de enkla att ta av och på. Går att klippas till önskad höjd. Mycket tåliga och vattentäta"
 
Jag tror dessa skulle skydda hennes bakfossingar bättre, hon lyckas slå i ibland även om hon har ett par vanliga skyddsboots och antingen snurrar de runt eller så täcker det inte hela hoven eller så släpas de i backen och stör. Så ett par acavallo boots kanske vore något, någon annan som testat dessa?
 
Acavallo boots 399:-
Bilder från hööks.
 
 
 
 
 
 
 





Kommentarer
malin

vilka smarta!

2012-07-22 @ 17:23:00
URL: http://malinsjolander.com



Caroline

SV: Förstår vad du menar. Jag har redan prövat ett x antal veterinärer, och nu när jag åkte till Finland hitta de en diagnos på han, misstänkt bentäthet. Så det är ev de som spökar, ska boka ny till och åka tillbaka dit, då jag är väldigt nöjd med deras arbete.

Tränare har jag redan haft ut, litar på henne till 110% och de är inget sådant rent tränings fel på han. Visst några små saker är det väl, men inget jag ska ta tag i nuläget på.

Utan han visar nu att han har skit ont. Går inte att böja, ber man om tölt kör han upp huvudet, trycker man på han flyger han i luften. Så nej kommer absolut inte att rida honom, för detta beteende är inte normalt för honom. Inte när han visar det så pass tydligt..

2012-07-22 @ 18:44:27
URL: http://islandscarro.blogg.se



Erika

De ser ju riktigt bra ut. :)

2012-07-22 @ 21:22:05
URL: http://eriikapettersson.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?