Bad rideday

Nej gud bevare mig, idag kunde inte jag rida min häst. Fy så dåligt det gick. Ingen framåtbjudning och det fanns inte en gnutta ren tölt. Traven blev lite bättre ju mer jag red men den var inte fullt ren, galoppen var väl den som renast men då var det ingen power och inte lika fin.
 
Hon sparka bakut och var allmänt tjurig, Fifa hade ingen vilja idag över huvudtaget. Generellt brukar det gå si sådär dagen efter vila, fast nu var det riktigt dåligt. Det var inte så att hon var stel eller annat knas, jag kände direkt att hon inte var på hugget, och jag kan verkligen inte rida när hon blir sån, man känner sig rätt värdelös haha, är hon på hugget är det betydligt lättare att rida.
 
Nå jag red strandvägen fram och tillbaka men eftersom det inte gav något resultat red jag ut en kortis. Jag fick in nåågra rena töltsteg sista biten, och det var inga flaschiga, långa ståtliga kliv med välvd nacke, det var ridskoleponny med nybörjare på ryggen, typ. Jag hoppade av och gick hem, det fick räcka, hon tog ju äntligen rena töltsteg.
 
Man får verkligen sänka kraven såna gånger, hon är inte lätt att rida Fifa, en dam med humör och mycket egen vilja. Såna gånger känner man sig verkligen som en dålig ryttare, men man ska ju ha dåliga dagar också och allt kan man ju inte, så är det ju :) Nu har jag bokat ett ridpass för Lina imorgon, får se hur det går om vi ska ta och daska mig på röva istället, det hänger ju verkligen på mig trots Fifas dåliga dagar.
 
Det är sjukt ändå vad det kan dala så starkt, från en energisk glädjefull häst med stora höga töltkliv, till en liten halvt grisepassande åsna, ja ridning det är inte lätt.
 





Kommentarer
Sandra

Ooh, jag förstår dig helt. Va likadant för mig igår, ibland går allt käpprätt åt helvete.
Fast på sätt o viss gillar jag dom dagarna, för man lär sig ändå på nåt sätt mest av dem, när man verkligen får kämpa ;).

Måste även säga att din blogg verkligen är super, läser den dagligen. Är så kul att se eran utveckling, så stor creed till dig

2012-07-19 @ 17:14:03
URL: http://ponnykonst.blogg.se



Erika

Ibland kommer verkligen ett slag i magen.
Men kämpa på du har kommit en sån bra bit med Fifa så kämpa, nya tag nästa gång. :)

2012-07-19 @ 19:37:35
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Agnetha

Låter som ett klassiskt fall av S.T.O ;-) (=brunst). FIFA verkar vara en spännande pålla- ena dagen rena drömme och nästa dag är allt som bortblåst! ;-)

2012-07-19 @ 20:47:33
URL: http://Kvarnlycka.blogg.se



Erika

Gick inte kommentera inlägget över. :/

SV
Eh.. jag tror du känner din häst bäst och du vet nog hur hårt du kan pressa henne. :)
Folk som kommenterar har fan ingen aning om hur Fifa är antagligen.

Utan de har utgått från vad du skrivit på bloggen.
Och att gå bara via text, bilder osv de kan bli fel.
Så folk är för snabba med o döma.

Tycker du gör ett enormt jobb med Fifa och du är jätte duktig och har sån kämpar glöd så de finns inte.
du ger ju inte upp även om ni har motgångar!
de är verkligen beundras värt, en annan vill ju ge upp för minsta lilla skit sak. :P
o deppar över de as länge, haha!

Angående Grim
Skit tråkigt o inte veta vad felet är. :(
Men veterinären är fan den bästa som finns jag visste inte vad jag skulle tycka om henne, men jag gillar henne.

Hon förklarar bra.
och som hon sa igår, han kanske funkar som promenad häst.
men vid böjprov kanske han alltid kommer visa hälta p.g.a att han är svag i sina ben.
även om man tränar upp honom kanske de aldrig försvinner.

Men den grad hälta han har nu måste ju bort.
Men vi kan inte behandla förens vi vet vart problemet sitter.
om de är kota, knä eller någon helt annat stannas.

Därför måste vi utsätta honom och oss för en resa till.
började skaka redan igår när hon sa de vilket hon såg på mig o hon var så bra för hon förstod att jag blev livrädd när hon sa att vi måste åka in.

Men hon ska hjälpa oss och leta lastbil.
Och i värsta fall får han åka transport, men vi komemr få lugnande.
så hon kommer ut till oss samma dag vi ska åka o ger honom lugnande innan vi lasta o åker till deras klinik.
SKÖNT.. :)
Då kanske de går vägen.

2012-07-20 @ 07:43:47
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Titti

Det går inte bra jämt...Konsten är att inte ge upp ;) Sv:Jaa,jag har köpt ett sto äntligen :)Så nästa år hoppas jag på en fantastisk baby!

2012-07-20 @ 07:43:58
URL: http://livetpavischan.blogg.se



Agnetha

Personliga påho

2012-07-20 @ 08:46:21
URL: http://Kvarnlycka.blogg.se



Agnetha (igen)

Personliga påhopp är inte skoj! Jag hoppas att du int tar åt dig- det är det vikigaste!! det näst viktiga är att int ge de någon uppmärksamhet, de är kanske uttråkade...? ;-)
Att du gjort ett KaNON jobb med FIFA vet vi alla som följt din blogg fån starten. Sträck på dig och skit i glina som inte vet att bete sig... :-)

2012-07-20 @ 08:50:36



Victoria

TACK fina människa <3

Att folk inte kan hålla vissa saker för sig själva, man kan tycka vad man vill men man behöver inte berätta allt vad man tycker.

2012-07-20 @ 09:47:04
URL: http://impalaa.blogg.selogg.se



Ida Klausner

sv: Jaha! Jag bor i Sunne kommun i Värmland. Tar man 45:an så tar det sex timmar med bil upp till Ånge kommun ;) Jag har nog aldrig varit så högt upp i Sverige. Sälen är nog det längsta.. Ja snart så, har nog bestämmt mig för en Sensation sadel iaf. Skönt att inte behöva tänka på sadelproblemet längre :D Tror det blir bäst så!

2012-07-20 @ 12:34:15
URL: http://idaklausner.blogg.se



tanja

våra ston är ju tyvärr så där Linda:/, men dom är underbara ändå ;)

2012-07-20 @ 14:02:03
URL: http://fillstastallet.blogg.se



malin

HIHI, vilken rolig bild!

2012-07-20 @ 20:52:44
URL: http://malinsjolander.com




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?