Oturen med djuren

Vilken otur mina djur har haft. Det gör ju så ont i en när de blir sjuka eller gör sig illa, blödigast är jag nog med Elmo, han själv blir ju helt förkrossad. Ändå försöker man hålla sin egna sorg och smärta inne, man vill ju varken skrämma eller oroa sin vän ännu mer, men det är svårt att låta bli.


- Efter vistelsen hos veterinären som varade i 8 timmar, med dropp, röntgen, medeciner, undersökningar mm. Endast 8 veckor gammal :( Han hade ätit i sig massa tyg och tarmen var dubbelt så tjock än vanligt, hunden levde knappt. Så rädd och ledsen har jag aldrig varit samtidigt. År 2009



- Efter några veckor fick han urinvägsinfektion också och fick medicin av veterinären. År 2009
- Något år senare fick han klåda som förmodligen var rävskabb och fick behandling från veterinären År 2010

 
- Sedan fastnade hans klo i en skruvdragare varav jag var tvungen att klicka på knappen som skruvade av klon. Hunden skrek och blodet rann ur pulpan, fyfan då var jag ledsen. År 2011


- Bitter blev rejält sparkad på ena bakbenet en vinter då det blev konkurrens med maten. Varigt och trevligt sår fick han och det tog några dagar innan det började läka till sig. År 2008

- Bitter började gå sämre i ridningen, han hade smärta i sina bakknän och behandlades under en sommar av en equiterapeft, det blev mycket sjukhage under den tiden. År 2010

- Bitter gick omkull, blödde näsblod och haltade rejält både högerfram och högerbak. Högerbak var riktigt svullet och idag har det blivit en förtjocknad. Jag blev ganska orolig då han rentutsagt nästan var blockhalt :( År 2011


- Under samma veva som hältan fick han urinsten, samt var han riktigt sne i korset som en kiropraktor fick rätta till några gånger. År 2011

(Bitter har även haft andra tråkiga skador i sina knän under travtiden)


- Fifa behandlas för hälta på alla fyra ben + höfter samt behandlas hon i ryggen av kiropraktor. Behandlingen har pågått sedan början av Juni 2011 till idag Januari 2012--> (Orsakliga skadan har inte hittats ännu) Denna skada har varit den längsta och jobbigast hitills som verkligen har tärt på en.

             
                       

- Fifa har även haft vassa undertänder som gett stora sår i gommen som blivit en förhårdnad. År 2011


                                                                             
                                                                             Linda





Kommentarer
Ulrica

Nu tror jag det blev lite fel!

Bitter fick väl urinsten & korset fixat 2011 inte 2010 & likaså Fífa har varit behandlad sen juni 2011 till januari 2012 inte 2010-2011, för det är ju januari 2012 nu? ;)

2012-01-30 @ 15:55:12
URL: http://unicorn.blogg.se/



Jenny

Ja herregud alltså, vilken jäkla otur du haft med dina djur :( Nu MÅSTE ju 2012 bli ett bättre år!



SV: Nix, jag gillar inte färgglatt :p Föredrar nedtonade färger men alla är vi ju olika ;) Klart du kommer få användning för schabraket, även om det tar tid :/ Fifa kommer bli bra, jag tror stenhårt på henne.

2012-01-30 @ 16:35:03
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Jenny

SV: Ja det kan ju nästan inte bli värre nu alltså... Nu får turen ta och vända så ni äntligen får lite medvind.

2012-01-30 @ 17:37:55
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Erika

Usch :/

De är inte något vidare skoj o ha sån otur med djuren.

2012-01-30 @ 18:16:34
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Erica

Ha ha men de var i fränsta så de gick inte så fort.. Men de var ingen fara.. ;)

2012-01-30 @ 18:42:37
URL: http://minsvala.blogg.se/



Agnetha

Ja, men fy vad ni har haft OTUR du och dina fina djur! :-( Nu måste det bara vända!



men vet du.. jag har läst en bok om islandshästar och hälsa, tror den heter typ "Förstå din Islandshäst" eller nåt sånt. Jag är helt säker på att jag läst om hältor mm. som beror på problem i munnen. Ont i munnen = spänd, omusklad nacke/hals/rygg = felbelastning = ont i ryggen och hälta. Jag vet att du skrev att hon var halt och att du rådfrågade vetten osv. men det kanske, kanske, kanske ... med lite hopp - är så att problemet är löst och att ni är på rätt väg? :-) Jag håller tummarna!

2012-01-30 @ 19:22:25
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/



Lizette

Ja, herregud vilken otur du haft. Men det vänder ska du se!

SV: kliniken i Sundsvall (ATG).

2012-01-30 @ 19:58:48
URL: http://www.cgswhataman.dinstudio.se



Tessan

Usch o fy för skador på djuren. När disa skadade käken var jag helt hysteriskt ledsen... o nu när goliat blev attackerad av en hund i stallet var jag också helt förstörd :-( Man blir ju hejdlöst förkrossad när dom har ont nånstans :(



Föresten så har jag en bild nu... men mailar nog över den till dig om du vill se den :P ingen toppenbild direkt. men de är nånting :P haha

2012-01-30 @ 20:00:29
URL: http://thereseflodin.blogg.se/



Maria

Aldrig kul att hela tiden ha otur hela tiden... :(

btw nu är det frågestund på min blogg, passa gärna på och ställ en fråga. :)

Kram

2012-01-30 @ 21:16:18
URL: http://isflikkan.blogg.se/



Jenny

Ja d e verkligen inge kul när ens djur blir skadade =(

Skuggi fick senskideinflammation våren 2008 å d va sjukhage å kamp m att få i han medicinen fick hit på nåt nytt varje dag för att få i han det =( Skrittpromenader på 10 min på asfalt 2 gånger om dan i 3 v sen öka successivt v för v. Blev bra igen efter 6 mån satte igång han lite mer å då kom gallan tillbaka så d va ny medicinkur å samma resa igen men nu bytade jag hovslagare oxå å då ble han bra mycke fortare denna gången. Sen efter det så har jag byggt upp han super långsamt. Men i dagsläget e han bra om lite för tjock d e väl d ända ;D Men man mår dåligt å känner sig som en dålig djurägare under tiden ens djur e sjuk/dålig/skada eller ja så e d för mig i allafall =S

Men d e nock tyvärr så när man har djur man klarar sig nock aldrig undan att ens djur blir sjuk/dålig/skadad nångång =(

Håller nu tummarna att fifa blir 100% igen å att ni hittar svaret på hennes mystiska "skada".

2012-01-30 @ 23:13:45
URL: http://backaskog.blogg.se/



Sessan

usch va tråkigt att läsa att dina djur haft sådan otur. Nu hoppas all otur vänder till tur :)

2012-01-31 @ 10:35:04
URL: http://impalaa.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?