Övergångstäcken

Funderar på att skaffa mig ett övergångstäcke till Fislisan framöver. Vintertäcket hon har nu är av tjockaste lager och kan nog bli lite varmt när vintern börjar lägga sig. Det som är svårt att veta är om de är lagom kring hals och bog, oftast brukar täckena blir stora tält.


Antingen köper jag hööks övergångstäcke. Dock är ju inte jag alls haj på ponnymotiv, lite töntigt men det är billigt 599:- och matchar ju såklart transportskydden, samt slipper jag skicka efter utan kan fara till butiken själv.

           

Sedan fanns jag ett sjukt snyggt övergångstäcke från Hasttema.se  Event plus classic ponny, 644:-  Kanske kan matcha med transportskydden men jag och detaljer, rosa och rött funkar ju inte ihop ^^

                                  
Fann ett till snyggt rutigt övergångstäcke från Haglunds, sheild 599 :- Jag gillar ju ruktigt jag!

                  

Jag ÄLSKAR ju guld och fann faktiskt ett sådant övergångstäcke, fast jag vill inte ha med hals sedan skulle guld passa betydligt bättre på Bitter, en mörk häst, så detta blir det inte men var tvungen att visa ändå. Från Haglunds, Elit 799 :-

                 

                                                                                   Linda





Kommentarer
Erika

Vart inte heller helt förtjust i ponny täckena från hööks i vår katalogen. :/

Men kanske värt att köpa de även om de är mindre snyggt. :P



Så hon får ett lagom tjockt täcke om du inte hittar något annat o köpa för bra pris + smidigt. :)

2012-02-06 @ 13:06:08
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Bonnie

Det där från hööks har ingen vidare passform, har det i en annan färg och det viker in sig konstant fram vid bogknäppningen:/ Min favorit är ju horseware, har ju ett rambo till royal som är helt super och hade amigo på majsan, amigot kostar ju inte skjortan heller:)

2012-02-06 @ 14:53:28
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/



Jenny

Jag tycker det är jättesvårt det där med att välja täcken. Jag skulle behöva ha ett till övergångstäcke till Rósa så jag har något att byta med, men jag har inte råd att lägga flera tusenlappar på ett bra täcke och de billigare vet man ju aldrig riktigt hur är i kvalitén. Det guldiga var ju fränt i alla fall ;)

2012-02-06 @ 15:00:02
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Alexandra

Jag tipsar om samma sida som vanligt.. Finns massa täcken där. ;)

2012-02-06 @ 20:42:02
URL: http://alexaka.blogg.se/



Elin stjernstedt

Ett tips är svea täckerna, dom har även en modell som är sydd för att passa till just islandshästar. Dom är gjord i slitstarkt matrial så dom håller jätte bra och dom finns med olika fyllningar och tjocklekar. Har ett regn själv som jag är super nöjd över, är nog en av dom bästa jag haft och dom är inte så farligt dyra =)



http://www.ryttargarden.com/svea-sverigetacket



SV: Tack :D Jag gillar den också :D

2012-02-07 @ 12:40:35
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?