Galenpanna! Bilder

Meeen, ja får man inte det ena så får man det andra. Antingen är Fifa seg och uttråkad eller så är hon alldeles för galen. Idag var hon helt crazy och det blev inte alls något jobb. Vi har - 14 här och soligt, självklart var Fifa på hugget. Jisses hon stegra, kastade sig åt sidan, sparka bakut, flög hit och dit som en idiot, oj oj värre än vanligt, det gick inte att försöka få henne att gå framåt då blev hon tokig och var mest i luften. Jag röt till ordentligt flera gånger, man blir lite rädd att få sig en spark, ja menar tömmarna är inte alls långa. När hon stegrar är det inte bara rätt upp heller utan det är att kasta sig fram i världens stegring. Sedan är hon så fumlig, snabb och vig, gaah idiot var förnamnet idag :P

Dock ville jag inte ge mig, jag hade bestämt att vi inte skulle arbeta idag för det skulle aldrig funka men jag hade bestämt för att hon skulle avsluta genom att lyssna och vara på marken. Det tog en stund kan jag säga, snurrFifa det vill jag lova. Himla synd att jag inte har helt tråd runt banan för då hade jag kunnat släppt henne en stund. Den energin hon hade idag vill jag ju ha jämt men kan hon hålla sig på backen eller??  

Hon kom fram i trav ibland, hmmm.. ibland haltar hon och ibland syns det inte, jag TROR hältan syns mer vid volt men är inte säker då tömmarna egentligen är alldeles för korta så jag fick liksom springa med lite på sidan och vara på min vakt för att inte få en spark. Sedan lät jag henne inte trava så mycket heller.

Nere i hagen busade jag lite med fröken, oj oj vad hon tog i och vilka bakutsprång hon gjorde, sedan kom en magisk fin lätt trav fram! Busunge, fast när matte hämtade kameran var det inte lika roligt längre, men tog iaf några bilder.

















            


                                                                                  Linda





Kommentarer
malin

jag har sett och ridit med taktur flera gånger och han har jättebra lynne. :) världens snällaste. även ridit flera avkommor och de är jättefina!

2012-02-02 @ 16:28:34
URL: http://malinsjolander.com



Sanna

SV: Om jag har förstått det hela rätt så får fyrgångare automatiskt 5 för pass. Det gör att femgångare har en större chans att få en högre bedömning, eftersom de faktiskt kan få högre poäng än så på passen.

2012-02-02 @ 16:38:22
URL: http://sannasant.blogg.se/



Erika

Vilket bus frö hon är. :)



Men verkar som kylan gör dom flesta pigga o glada nu.

2012-02-02 @ 16:57:57
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Erika

SV:

Usch :/

vi hade -6 på dagen här, nu gått upp till -9

och de ska ju komma värsta snö ovädret, men de rycker mest snö i luften nu.



Tömköra i skritt o trav, har jag tyckt varit rätt lätt.

Så länge hästen lyssnar, men galopp..

De har jag bara vågat mig på med Grim en gång. :)

Men han är ju tömkörd en del.



Jag har där i mot hittat en tränare nu. :D

I tömkörning oxå, som jag pratat med och vi ska boka en lektion så fort underlaget är bra.



Om de kommer mer snö går de använda paddocken, så går de tömköra där. :)

så tanken är att hon ska hjälpa mig med tömkörningen, så jag gör rätt ,ger rätt signler osv.

samt utbildar Raski rätt, och så ska även hon tömköra lite.

För att Raski ska lära sig på rätt sätt. :)



Så tänker ta hjälp i de oxå, så de blir rätt :)

2012-02-02 @ 17:01:17
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Frida

Vilka fina vinterbilder, vill också ha massa snö! Och busig verkar hon ju vara, det där är ingenting med Guffi gubbus direkt :p



Svar: Det ska jag göra, ska prova imorgon tror jag. Om jag vill cykla ut i den kylan...



Precis, så sa iaf tränaren jag red för då som fick tölten att lossna för oss, så jag tror på henne :)

2012-02-02 @ 18:03:16
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Q med ridtravare i fokus!

Men visst har du visat bilder på henne på den stenen förut ? haha.Hon verkar verkligen gilla den.



Bra att du inte la av utan fortsatte i dag.Om tömmen är för kort så gå tillbaka till longerlinorna du hade innan så då får lite avstånd till henne när hon far omkring så du känner dig tryggare.Men se ändå till att du håller "tömmen" sträckt i den mån det går så hon inte riskerar att trassla in sig.



När du beskriver det som du gör ang hennes rörelser så verkar det som om hon behöver värma ur lite och sedan blir ren i sin gång? Kan det vara så? Att hon helt enkelt har lättare för att komma till ro och jobba mer ordentligt när hon blivit ordentligt varm?Kanske något att avväga i träningen ?Att kanske låta henne komma igång i kroppen ordentligt först lite som hon själv behagar och sedan sätta mer krav?

Lite svårt att råda egentligen då jag inte sett er irl men det var en tanke som slog mig.

mvh/Q

2012-02-02 @ 18:07:08
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/



Mikaela

Vad rolig hon är med sin sten:)



Sv; okej, då blir det ju svårt eftersom det är kroppen och drivningen som ska göra jobbet inte handen precis som i ridningen. Jag skulle nog ha fortsatt att "gå på" (jättesvårt att förklara men det gäller att vara jäkligt snabb i benen och hela tiden tänka ett steg före hästen. Gör hon rätt då blir det lugnt, gör hon fel och håller på och slänger benen kring sig blir det jättejobbigt). Dock måste man ju våga gå emot...



Ja islänningarna har ju en tät och lång päls, TOPPEN att bo i och massor att äta av:P

2012-02-02 @ 19:20:18
URL: http://svippostina.blogg.se/



Sessan

Ja det är han verkligen :)



Oj det var inte lite det, då kan jag förstå att man tänker till mer än en gång. Hoppas du kommer fram till ett bra beslut.

2012-02-02 @ 19:24:34
URL: http://impalaa.blogg.se/



Jenny

Nämen, vilken liten odåga ;) Söta bilder! Kanske är hon lite uttråkad, Rósa blir också så där när hon får stå och bara skrota i hagen, men å andra sidan har du ju jobbat Fifa rätt mycket den senaste tiden. Hon hade kanske bara en sådan dag...



SV: 12000 är ju betydligt mer, men det är ju för det mesta bedömningen som sätter priset så en fin hingst kostar betydligt mer än en medioker. Jag tror mitt val kommer ge ett bra resultat i alla fall :)



Ganti blir ju fortfarande kvar i "rätt" del av landet, men en liten bit bort är det ju. Huvudsaken är så klart att han får det bra :)



Ja, det är väldigt mycket som ska till för att få dem registrerade. Usch, inte blir man sugen på att föda upp hästar i alla fall, pappersarbetet är ju jobbigt som sjutton :S

2012-02-02 @ 20:31:38
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Lizette

Ha, ha hon verkar ju pigg å glad i allafall! Ett staaket runt banan är inte helt fel. jag brukar släppa lös Princessan på våran bana innan jag jobbar henne, för hon kan också vara lite smått "galen" i bland. Men har hon bara fått busa av sig, då lyssnar hon sen.

Roligt att se dig igen, förresten. Kram

2012-02-02 @ 20:47:42
URL: http://www.cgswhataman.dinstudio.se



Alexandra

Lilla snutt då! Hoppas hon blir bra, ni är verkligen värda det.

Den näst sista bilden är ju helt magisk. Så sjukt fin!



Sv: Hihi, ska man svara så ska man göra det ordentligt ;)

Ja, det är Rák jag menar.. Jag blir så osäker, det går upp och ner hela tiden när jag är så långt ifrån henne.

Tänk om hon inte alls bli lugn och trygg då är allt helt bortkastat. Jag gillar inte alls när hon är spänd och hoppar till, får såna flashback sen jag flög av och blir väldigt spänd själv.



Det går rätt bra när man alltid haft distansförhållande. Det är klart det är jobbigt precis när man skiljs åt men sen känns det bättre igen.

2012-02-02 @ 20:58:49
URL: http://barefootangel.blogg.se/



Adina & islandshästen Funi

Åh..! Hon är så fin :)

2012-02-02 @ 23:06:54
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/



Alexandra

Hon ser ju absolut inte ut att ha nå ont av hältan iallafall!! :D haha

Och det är ju det bästa! :)

2012-02-03 @ 00:21:19
URL: http://alexaka.blogg.se/



Nina Liljedahl

Busfia!



Du tar så underbara kort! En del är helt magiska, du har verkligen rätt känsla för att fota.



Jag kanske har frågat förut, men i så fall har jag glömt svaret, vad har du för kamera? Om det är system, vad använder du för objektiv?



Hoppas du kommer iväg till jobbet nu med bilen, trots kylan!

2012-02-03 @ 07:45:41
URL: http://stallskogalund.blogg.se/



malin

herregud va söt hon är!

2012-02-03 @ 21:26:27
URL: http://malinsjolander.com



johanna

Tack så mycket :D Kul att höra! Jag som tycker att din pålla är super duper snygg! Vilka fina bilder du tar btw :).

2012-02-04 @ 12:57:00
URL: http://jmsislandshast.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?