Testade lite trav och galopp

Vilket strååååålande väääder och man blir ju genast på glatt humör. Tog ut snuttan en sväng, vet ni jag kunde inte hålla mig, jag tog och tömkörde henne lite i trav och galopp mest för att se om skritten blev bättre. Jag vill liksom få henne att sträcka ut sig mera, bli uppvärmd och mer lösgjord och det har alltid gett resultat i ridningen, exempelvis med tölten, en galopp har alltid förbättrat hennes tölt.

 Jag kan ju säga att longerpisken var till stor hjälp när jag ville få in galopp, hon liksom höjde framdelen mer och satte in under mer bara av  det lilla piskljudet. Åååh min lilla älskade häst jag berömde hela hela tiden, Fifa har då en förmåga att sakta in eller vända sig mot mig:
- Vaar jag duktig nu matte?? Ska jag få nått??
Så det gäller ju att ha koll på tömmar och driva henne framåt, min lilla fis.

Rörelsehältan är nog fortfarande kvar dock kan inte jag se om den blivit bättre eller ej, ska ju bli himla intressant nu nästa onsdag hos veterinären. Jag tror dock att hon behöver träna i en högre gångart för att det ska bli ett mer resultat, min magkänsla säger så. 

Att få in trav och galopp var inte så svårt och jag tror faktiskt det kommer bli ganska lätt att stärka de två gångarterna, det kändes som om de var lättare att jobba henne i trav och galopp än skritt, dock skall vi hålla oss till skritt fram till veterinären ändå men jag är rätt så säker på att vi kommer få börja träna i högre gångarter efter detta återbesök.

Jag kan lova till 100 att stretchningen går så sjuuukt bra nu, hon är så vig och orkar mer och mer, det är liksom a peace of cake för Fifa. Riktigt roligt att se faktiskt.

Det här inlägget blev otroligt flummigt gjort, aja strunt samma nu ska ja dra till Erica, vi skall till stan igen, hon ska kika på super rean och jag ska fortsätta leta efter ett övergångstäcke, nu börjar det bli alldeles för varmt att ha 300 g täcke.


                 Jag slängde mig i hagen med solen i ansiktet OCH Fifa, myyyys... älskar verkligen min lilla häst

          

            

                                                            Tror hon behöver borsta tänderna ^^

            

                                    Dock var det en svart dregglig sak jag INTE ville mysa med hahaha

            

                                                                            Linda





Kommentarer
Jennifer

Varför inte göra som mig då? Jag har ju bara regntäcke på mina, och blir det kallt så kan man pula in ett fleecetäcke under =) Nu har jag ju som så att mina går utan täcke på dagarna men har alltid täcke på nätterna.

Men dom börjar nog tycka det är varmt nu för upptäckte igår att Chanel börjar släppa vinterpälsen lite smått =)

2012-02-20 @ 13:17:33
URL: http://jennifher.cybersite.nu/



Frida

Så där gör Guffi med, vänder sig mot en eller tänker stanna när man ger beröm. Han var helt hopplös i början, men började träna på att berömma och driva på direkt efteråt så nu gör han det vara när jag inte är riktigt med :) Ska bli spännande att se vad veterinären säger nu, det låter ju som att hon blivit mycket bättre :)

2012-02-20 @ 13:27:23
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Titti

Jag köpte jättefint hansbotäcke på emmishopen :) Regntäcke m fleecefoder i. Satt som en smäck på Baldur :)

2012-02-20 @ 15:01:28
URL: http://livetpavischan.bloggg.se



Evelina

Snaer är unghäst ännu, född 2007. Jag tror de ska börja tävla lite med honom denna säsongen.

De ska visa honom iår, tror inte han är visad innan. Han är fyrgångare.

e. Marel frá Feti ( tot. 8.39 , rid 8.54 , världsmästare på femårigahingstar 2005)

u. Birta frá Vatnsleysu ( tot. 7.83 , fyrgångare )



Så det bådar gott, hehe. Intresserad av en korsning av din häst och honom? =)

2012-02-20 @ 18:26:03
URL: http://saintinhell.blogg.se/



Evelina

Han är inriden och sådär. men gå in på deras hemsida här och kolla http://www.danielkatie.com/page23.html



teddyhästen är så gosig, haha. jag vill bara lägga mig på honom och sova. haha

2012-02-20 @ 18:27:50
URL: http://saintinhell.blogg.se/



Erika

Håller tummarna för nästa vecka.



Härligt att det inte verkar bli några problem med traven o galoppen o stärka den. :)

2012-02-20 @ 18:55:43
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Agnetha

Å vilket fint väder! :-)

Spännande att läsa om Fifas utveckling.. ser fram emot att få en positiv rapport nästa vecka. :-) Snart kanske du kan börja rida henne?!



SV: Jag gillar Kjarkur, han skulle dessutom ha passat Strumpan perfekt. :-) det finns några andra kandidater också men Kjarkur hade nog blivit bra. :-)

2012-02-20 @ 19:42:05
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/



Julia - tävling i bloggen, samarbete med CF hästshop!

Fifa är som sagt ur-gullig!



Sv: Det är faktiskt från förra sommaren, längtar så! Vi har snö/slask här nu.. Ja, hon har en väldigt bra hoppteknik. Hon hoppar över sig ibland som du såg och det har mycket med åldern att göra. Kul att du tyckte det så fint ut iaf :)

2012-02-20 @ 20:38:05
URL: http://ohjuliet.blogg.se/



a

Åh så härligt! Längtar tills på onsdag :D

2012-02-20 @ 21:18:24



Nina Liljedahl

Åååååhh dina foton......älskar dem!!



Sv: Just nu är det bara Minou som rider i familjen och så jag som "jobbar" på att komma igång. Men när Niki och Joline växte upp, så red de också. Jade är ju t ex Jolines häst, som jag har ärvt efter henne. Nikis häst Godiva, dog ju knall och fall i somras. Världens underbaraste häst! Minou hade precis börjat sätta igång henne efter dryga två års konvalecens, det var meningen att hon skulle ha tagit över Godiva då. Men hon dog förmodligen av en brusten aorta. Jag hittade henne död i hagen en kväll. Så tråkigt!

Oj, det här blev visst en novell....

2012-02-21 @ 08:05:28
URL: http://stallskogalund.blogg.se/



Nina Liljedahl

Oj, glömde fråga...hur långt har du till Sundsvall? Och hur långt har du till Härnösand?

2012-02-21 @ 08:07:11
URL: http://stallskogalund.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?