Två hästar i två smällar

Tjooo! Nu har jag ridit båda mina skruttar så nu kan jag fara på teater :)
 
Jag och Erica tog en sväng på förmiddagen med Bitter och Svala. Min stora kluns, han är bra fin. Han var hyfsat lugn idag faktiskt, riktigt mjuk och trevlig, det lilla jag krävde. Vi red inte så långt men den biten dög gott och väl tyckte jag. Svala har blivit så fin, både i eksemen och ridmässigt, roligt att se. Blir glad för Ericas skull att det går så bra nu, Svala är en riktig liten fin pålla. Jag fick faktiskt prova henne en liten stund och tölten har helt klart blivit mjukare och finare, tänk när jag följde med Erica när hon skulle provrida Svala, hon var bra mysig då med men mycket stelare och svårare att tölta, det var liksom det är orginella, huvudet i det blå. Tänk vad alla våra hästar utvecklas framåt det är inte klokt vad det är roligt!
 
Efter den turen for jag direkt till smurfan, alltså Fifa ^^ Jag tog och hoppade upp barbacka och red i grimma och grimskaft på en längre skrittur. Jag såg att hon hade blivit sparkad på höger skinka och kändes lite kort i steget, men ju längre vi red desto mer släppte det och skritten var verkligen jättefin. Det känns verkligen så skönt att kunna rida så, helt fritt på min häst, man litar på henne till hundra procent, jag hade gärna kunnat galoppera, trava och tölta men idag valde jag att det skulle bli en enkel fri skrittdag, min lilla snosa! Det är dessutom så himla lätt att få henne att gå riktigt lång och låg i bara ett grimskaft, hon är så lyhörd min lilla, längtar till imorgon då det blir lite mer fart och fläkt. Åh min sockervadd, världens bästa! P.s vår dator håller på att krascha, måste formatera om den så att gå in på andras bloggar än nästan omöjligt, ni får hålla er till tåls med svaren :)
 





Kommentarer
Frida

Tänka om man kunde gör så, bara hoppa upp så där :)

2012-08-09 @ 20:14:21
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Erika

De är så mysigt med barbacka turer. :)

2012-08-09 @ 22:25:38
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Julia

Lät verkligen underbart när du hoppade upp så, med bara grimma och grimskaft!

2012-08-09 @ 22:56:29
URL: http://ohjuliet.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?