Sista ritten i Ljungaverk

Ikväll blev det sista turen i Ljungaverk med Lina och hästarna. Det var en jättemysig och rolig tur. Lina red Kriki och hade Sjöfn på släp och så jag på min lillfis. Vi red mot paddocken då jag var lite sugen på att hoppa en sista gång. Det var kyligt och härligt i luften, hästarna var lagomt pigga och vi hade fullmånen med oss hela tiden. 
 
Fifa brukar vara svårare att tölta nu mer om hon inte har vikter, förmodligen har hon blivit lite bekväm av sig utan dom så det blir till att lägga till "hårdhandskarna" , den här gången hade jag gett mig fasen på att ungen skulle tölta på. Så vi drog runt där lite på vägarna själv där jag fick driva, halvhalter, fram o.s.v o.s.v tillslut gjorde hon som matte sa och klockade på kaanoon bra, nu gäller det att jag vet hur jag skall göra när hon lägger latsidan till, det är då det blir riktigt svårt att rida henne, men det går om man kommer förbi det. 
 
Sedan red jag runt lite i paddocken, haha jag fick fnatt och busade runt med Fifa hejvilt i både galopp, tölt och över hindren, skitkul ju! Efter varje hinder korsgalopperar hon och jag har då alltid tagit ner henne och styrrt undan henne från nästa hinder, den här gången ruggade jag henne i korsgaloppen så hon föll tillbaka i rätt galopp och fortsatte mot nästa hinder. Efter sista hindret för ikväll tog hon ren rätt galopp, tjohoo :D Tölten var ju skitfin också, hihi nyttigt att leka och toka fram det ibland, Nej det var ett mysigt pass, min lilla häst!
 





Kommentarer
Erika

aw va skoj de låter. :D
dags för fifa att få flytta hem igen nu då ?

2012-08-30 @ 14:02:01
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Jenny

Åkte förbi efter vi varit på ridklubben, så såg när ni red på grusplanen vid Hussborg :)

2012-08-30 @ 18:52:06
URL: http://jen81.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?