Kattmamman!

Kattmamman som fortfarande är lite groggy och besviken över att ha en konstig sak kring huvudet. JA hon heter kattmamma ^^ Det fick bli så då hon egentligen är en hittekatt men som ingen verkade sakna trots annonser kring hela kommun, så hon fick fortsätta bo hos oss såklart, världens snällaste och gosigaste!
Vi fann henne förra oktober med en kissunge på tre veckor, honom döpte vi till Nilsson. Idag är han stor som en tiger! Dock har vi inte sett Nilsson på en månad men hoppas att det beror på frieri! Kattmamman har även gett oss fyra till små kissungar som idag har jättefina hem. Dock (trots att de var så gudomligt söta) ville vi inte ha fler kissungar, att hon sedan inte klarade av förlossningen själv var också en stor orsak- så det fick bli så, kastrering rakt av!




Linda






Kommentarer
Mikaela

Sv; Nä nu är det helg igen och jag ska till stallet imorn. plus att jag har samlat på mig lite att skriva om;)



Haha, när jag pluggade blev det många mikropauser vid datorn...

2011-09-02 @ 18:20:00
URL: http://svippostina.blogg.se/



Alexandra - tävling på bloggen, vinn en grimma från catago

Stackars liten då! Väldigt fin färg har hon.

Vi har funderat att kastrera vår honkatt men då hon också var (är) en vildkatt ursprungligen är hon fortfarande rätt vild. Vi vet inte om vi kan få med henne till veterinären och hur hon skulle bli efteråt, om hon skulle flytta igen..

Nu till min fråga, hur går det till efter operation? De måste vara inne då har jag för mig?



Sv: Jo, det var rätt jobbigt efter andra föreläsningen. jag har dock hört från många håll att de inte är så noga första gången, man kan ta det lugnt. jag fick bara sån enorm panik och ångest.

Jag tror nog ingen utbildning är lätt faktiskt, de flesta har lite psykologi och en massa facknamn.. jag fick bara en chock och kände mig helt missplacerad. det är verkligen inte alls som gymnasiet!

Vi har inte fått så mycket hjälp med hur vi ska gå till väga m.m. det finns dock en kurs i studieteknik vi kan gå och de har jag tänkt gå på.

Ja har fått kontakt med en hel del i klassen så det känns skönt, det var inte bara jag som kände mig helt förvirrad heller.

Tack för ditt stöd!

2011-09-02 @ 19:01:24
URL: http://barefootangel.blogg.se/



Erika

SV:

Haha, ja de har visst råkat bli lite mycket. :P

Har faktiskt inte haft koll på hur många de varit innan förens jag tog hem för o smörja upp alla.



Fast som sagt två stycken är Grim,s som följer med han hem när han åker.

2011-09-02 @ 19:49:19
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Erika

SV:

Grim åker hem den 28e september. :(

2011-09-02 @ 20:21:57
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Erika

SV:

Haha, ja jag såg din kommenterar fort så svarade direkt. ;)



Anledningen att jag har Grim är att 2009 åkte Raski på ett fång anfall.

Och efter hon blivit frisk o allt så råde veterinären mig att inte ha henne på bete.

Utan på mindre bete med tillgång på hö.



Eftersom dom i mitt stall är stor hästar som klarar av att gå på bete.

Så började jag redan vintern 2009-2010 leta sällskap,s häst.



Och då kontaktade Grim,s ägare mig.

Åkte o hälsa på, och provred honom.

Och bestämde mig för att ta honom på foder maj-sep 2010.

Och eftersom de gick så bra förra året, har jag valt att ta honom i år igen.

Och ska ha honom nästa år också.



Då även Grim är en fånghäst.

Och klarar inte av att gå hemma med sina kompisar där.

Då dom med går på bete + att dom har mycket klöver så Grim blir dåligt väldigt tidigt på året hemma hos dom.



Redan i april stänger dom av hagen för o begränsa att han får beta så mycket.

Samt stå inne på nätterna.



Så därför har jag Grim som sällskap, samt att han inte kan vara kvar hemma så Raski gör även honom sällskap.

Anne är beroende av att jag tar honom på foder, jag är beroende av att hon vill låna ut honom till mig. :)

2011-09-02 @ 20:27:43
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Erika

SV:

Ja de är en kanon bra lösning. :)

Och de fungerar så bra mellan hästarna och mellan mig & anne.



Så de är inga problem, önskar bara att han bodde närmre.

Det är ju 20-22 mil i mellan.

Så åker ju inte så ofta o hälsar på.



Men kommer åka en gång detta år.. och en gång nästa år innan han kommer tillbaka. :)

2011-09-02 @ 20:34:40
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Jenny

Haha, Cone of Shame :p Hon ser lite miserabel ut, men det går nog över :) Skönt att det gick bra i alla fall!



SV: Ja, fast Blaedis är en hon ;) Jag tycker inte man kan å för många islandshästar :D



Du får maila mig om du inte vill ta det öppet, jh8903 (at) gmail.com :)

2011-09-02 @ 21:01:09
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Jennie

SV: Tack :) Ja, men så brukar det vara. Man kan komma i långa perioder då man tycker allt bara står helt still, men sen släpper det och vänder oftast till det bättre! :)

2011-09-02 @ 21:16:28
URL: http://nobleride.blogg.se/



Frida

Dock har hon en dotter som gillar att kissa i sängen, suck. Hon gjorde det igår igen...



Svar: Jag får vänta en vecka till ja :(



Du får hälsa till henne från mig om du träffar henne :) Har massa kort på henne från några Krafturtävlingar också.

2011-09-03 @ 11:59:38
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?