Det dög..

Kom nyss hem från pluttan. Har ni det lika varmt som vi? Igår var det 20 grader här, man dör ju jisses, jag som plockat fram vinterkläderna, Fifa med. Varmt!

Tog skruttis i paddocken, longerade lite först mer som en ledarskaps och kommunikations övning, hon är ju betydligt lättare att longera nu än när vi var till veterinären, det var ju en mardröm! Tog och jobbade henne lite från marken också, hon lyssnade jättefint.

Hoppade sedan upp på ryggen och jisses vad mjuk och fin hon var! Det blev mycket skrittarbete på volter, sidoförflyttningar, böjning, korsa fram o.s.v tog och testade lite tölt och idag var den ju helt klart bättre. Dock har hon betydligt svårare att tölta i höger varv än vänster.

Ja, dagen dög iaf. Känner fortfarande att jag inte kan rida henne lika bra utan sadel, barbackaridningen förstör så mycket :( Min sits blir katastrof!

Men men, söt som socker är min donna iaf, gud hon är ju så himla mysig :) Min gofia!

Linda





Kommentarer
Filmskribenten

Gillar du film? Då tycker jag du ska kolla och bevaka min filmblogg. Lägger upp filmer så ofta jag kan. http://filmskribenten.blogg.se/ är adressen du ska klicka på! Tack på förhand. :)

2011-09-30 @ 15:36:51
URL: http://filmskribenten.blogg.se/



Agnetha

OJ! Stop, stop, missförstånd! Jag menade absolut INTE Att du red/rider med för hård eller hård hand. Jag uttryckte mig nog jättekonstigt.... det var mer som en tanke när hon söker sig så fint framåt nedåt själv, att det är svårt med att låta de ta stöd på tygeln typ.... jag menade inte att du rider med hård hand.



Angående curb strap så vet jag inte varför man inte har det. jag har aldrig haft det, det var därför jag var nyfiken.



:-)

2011-09-30 @ 17:56:49
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/



Sanna

Här har vi också haft väldigt varmt ett par dagar. Hästarna har varit svettiga när vi hämtat dem i hagen...

2011-10-01 @ 10:32:38
URL: http://sannasant.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?