I regn och rusk finner vi detta!

Regn, regn och regn. Varför är jag inte deppad över detta? Nepp det är skönt, man sitter inne och pluggar ändå, det är Fifas vilodag och inget annat speciellt skall göras utomhus, så varför klaga att det är regn? Det har sina föderlar med. Det är betydligt mysigare att läsa en bok eller se en film vid sådant här ruskigt väder, inte vill man vara inne då heller vid finväder, så jag håller faktiskt tummen upp! Kanske är jag den ända som gör det eller..? ^^




Jag och Elmo tog därefter en tripp till husse för att se vad han hade för sig. Jordbruket innehåller en hel del "trista" aktiviteter också såsom tvättning och smörjning på både maskiner och redskap.

Stor Ferguson och plogen tvättad och klar!



Några av gårdens andra maskiner och redskap som står på tur!






Linda






Kommentarer
Josefine m. ridtravaren bellie

SV: Tack, hihi visst är hon. :-D Ne de hoppas inte jag heller, men allt verkar bra med henne med tanke på att hon är ren i alla gångarter m.m. och ja.. :-) Så ja hoppas de fortsätter så

2011-10-28 @ 16:35:19
URL: http://minfux.blogg.se/



Erika

SV:

I hagen, till o från hagen ser hon normal ut.

Så ser ingen förändring så i alla fall.



Men vågar inte belasta henne genom o röra på henne heller.



Tar in/ut henne typ bara.

Lugnt o försiktigt.

Igår trava hon i hagen för o komma till hö högen, då såg hon inte halt ut alls.



Men tyvärr tror jag de kommer vid böjprovet, då lär hon visa.

Men inte säkert man ser något i hagen p.g.a att det är båda fram.



Tycker inte hon går så kort heller.

Men hon är grymt stel i kroppen.



Hon vänder bra i stallgången o allt sånt.

Visar ingenting där.



Men den 10e åker vi, och då får vi se vad veterinären säger.

innan dess kommer en ny hovslagare o skor om henne.

och då får jag se vad han säger om tidigare skoning, hum.. oroad över de med. :(

2011-10-28 @ 16:39:08
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Frida

Jag vet :( Han såg verkligen hemsk ut, dom älskar att äta upp hans päls :( Så jag hoppashoppashoppas att dom inte kommer iår! Han är rakad vid manen och står i en stor öppen hage utan skog, så jag borde ha oddsen med mig! Ringorm har jag aldrig varit med om.

2011-10-28 @ 17:37:58
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



jossan

sv: Jaså, jobbigt! :/



Nej Hälsinglands djurklinik :)

2011-10-28 @ 18:44:57
URL: http://minfux.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?