Jag har så ont i magen :(

Jag har ont i magen varje dag jag är hemma. Känner en stor saknad och känner en liten deprisson. Det känns så tragiskt, jag vill att allt ska bli som förr. Värst blir det mot vintern, speciellt de där vinterkvällarna då det är fullmåne som lyser upp hela hagen och jag varenda gång gick till hästarna för att krama om dom. Det var så mysigt att komma hem från jobbet och fylla på vatten där i mörkret samtidigt som mina fina vänner kom för att hälsa. Jag saknar att tillsammans med Martin fixa höbal åt dom. Jag saknar att kunna gå ut precis när jag vill och hälsa på mina vänner. Jag saknar att vi alltid hade en liten hästflock i hagen. Jag saknar mina hästar här hemma på gården, både Bitter och Fifa, jag har så ont i magen utav detta :(

Det är jobbigt att ha tagit ifrån Bitter hans hem, han är den häst som stått här längst och som hör till hagen, gubbyn liksom. Min stora svarta springare som älskar att stå under björken, min stora svarta springare som går och låter med sina näsborrar hela tiden, min busiga häst som gärna kivas med raggsockan. Jag saknar honom här hemma trots att det är Fifa som jag satsar på nu. Fifa min lilla lilla raggiga bebis, som älskar att stå på sin lilla sten här i hagen, som får sina fnattanfall och kutar med världens bocksprång, min lilla lilla jänta. Detta är så jobbigt. Det här är ju deras hem, tillsammans!! Jag tänker på det här hela tiden, det har jag gjort ett bra tag, jag har så ont i magen :(




Linda






Kommentarer
Erika

Usch vilken jobbig känsla att ha den hela tiden. :/

2011-10-06 @ 10:49:37
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Jenny

Jag förstår att du saknar dem och vill att allt ska vara som förut, så tänker jag också ibland fast i andra situationer. Men glöm inte bort att du fortfarande har dina fina hästar, trots att de inte står hemma längre!



SV: Javisst, jag älskar min Sensation-sadel! Jag har en G3 med G4-sits :)



Nä, jag ska inte byta sadel, men jag skulle gärna testa en sådan som ser ut som en bomsadel.

2011-10-06 @ 11:07:42
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Elise

åh, vad jobbigt! :( förstår dina tankar.



Jo, jag blev helt chockad när hon blev det. Det känns så underbart att det inte går att beskriva!

Ja usch för dessa spänningar. :( Men Inge-björns behandling med akupunkturen sist gjorde verkligen super! Märker en stor skillnad :)



Ahaa ska du det :D

Åh, ska försöka göra en lång historia kort. Köpte en sadel först, en ganska gammal töltsadel. Kom fram till själv att den var för trång till Tilda. Ville ha en som passade. Mailade bilder och filmer till en bra sadelutprovare, som direkt sa att en globus glói skulle vara något för oss. Vi fick hem den, kunde inte så mycket, skickade bilder och filmer till henne igen och hon sa att den passade Tilda utmärkt.

Så den sadeln red jag med i 1 och ett halvt år. Sedan började jag här och vi fick lära oss att grundligt kolla hur en sadel ska ligga. Och då kollade jag givetvis min egen. Och insåg att le tryck EN HEL DECIMETER efter atronde revbenet.

Fick hjälp av ridläraren att prova alla sadlar på henne som skolan har. Inte en endaste passade, hon sa att hon aldrig sett en så svår sadelrygg. Då övervägde jag bomlöst. Och köpte en Diddi Special. Många hade ju en sån så varför skulle inte den passa min häst, tänkte jag.

Hade den ett par månader. Tills jag insett att alla ryggmuskler var borta. Kollade närmare upp exakt hur sadeln tryckte med hjälp av ett vitt lakan, och insåg att den tryckte i princip mitt på ryggraden. Inte, inte, inte bra. Så då började jag se mig om efter andra sadlar i allmänhet. Tog kontakt med tre olika sadelutprovare. Alla trodde att min häst skulle vara svår att passa i en bomsadel, i såna fall en specialsydd draupnir, som dessutom inte skulle passa om hon inte var i toppskick. Hon är fet ibland och jag vill ha en sadel som passar henne även när hon är för rund. Dessutom är en dreupnir för dyr.

Alla dessa tre sadelutprovade rekommenderade Sensation. Och den var inte min prisklass. Men har sparat och sparat, och nu har jag bestämt mig- och beställt den. Hoppas den passar, man har ju tre dagar på sig att prova. Känns nervöst, första gången jag köper en sadel helt på egen hand.



Haha, oj- guldstjärna till dig om du orkade läsa allt det där ;)

2011-10-06 @ 11:31:58
URL: http://elisejosefine.devote.se



Erika

SV:

Jaa.. :D



Men du är ju stark som fortsätter kämpa på ändå. :)

2011-10-06 @ 12:27:35
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Frida

Vad jobbigt för dig, men jag tror ändå dom har det bra där dom är och en tag får dom komma hem igen, eller hur? :)



Svar: Ja, han är en väldigt snygg alien :p



Nej, det ska vara katt! Fast hunder kan vara goa dom med :)

2011-10-06 @ 12:33:34
URL: http://fridabennerman.blogg.se/



Jennifer

Läst nått om nå dyliga sadlar?

http://www.stallrustorp.se/2011/09/solution-saddles-nu-ar-forsta-har/

2011-10-06 @ 13:00:36



Jennifer

http://webshop.stallrustorp.se/sv/sadlar/

2011-10-06 @ 13:03:13



Jenny

SV: Ja, det förstår jag, vilket knepigt dilemma! :/



Jag köpte min begagnad för 10' inkl. pad så jag betalade allt på en gång, men avbetalning kan ju vara bra om man vill ha den snabbt men inte har alla pengar just nu.



Som sagt, jodå, det kan jag ordna, bara jag får med sambon ut och vädret inte är skit :)

2011-10-06 @ 15:16:41
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Alexandra

Jag vet precis hur du känner, jag känner liknande just nu.

Men vet du, när du studerat klart kommer du kunna flytta hem igen. Ditt hem står kvar och dina hästar kommer kunna komma dit de med sedan.

Jag tror faktiskt att de trivs riktigt bra där de är nu.

Du kan ju åka hem på helger och dagar du inte har så mycket för dig. Samt på sommaren.

Ge inte upp än! Du fixar det :)

2011-10-06 @ 16:44:09
URL: http://barefootangel.blogg.se/



Jenny

SV: Jag tror det kommer kännas bättre när du vant dig vid ditt nya liv. Det kan ta ett tag men ge inte upp redan nu.

2011-10-06 @ 16:56:34
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Mikaela

Omställningar tar tid och är jobbiga:(

Men njut av att möjligheter du har i det nya stallet och vips så är det sommarlov!

2011-10-06 @ 21:57:06
URL: http://svippostina.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?