Ställer sig makalöst åt höger + proteinbrist?

Vi tog samma sväng igen och focuserade enbart på traven idag, till en början ville hon bara tölta men ju mer vi red desto lättare höll hon traven. Dock får man nästan mordhålla vänster tygel för att få henne rak, hon ställer sig till höger alltså, blir ganska hård i munnen när vi kommer till trav och vill helst inte sänka sig, hon vill absolut inte ge efter, men det är högerställningen som är det värsta problemet, det blir inte trevligt och ju mer jag försöker rakställa henne desto "tjurigare" vill hon ställa sig åt höger. Släpper jag tyglarna helt ser man tydligt hur hon ställer huvudet åt höger, hon tittar hela tiden till höger om vi rider förbi något även om det kan finnas saker på vänster sida också så är det alltid höger!

Men om precis en vecka ska vi till veterinären och kiropraktorn, så jag hoppas de kan finna något fel då, för så här går det inte att rida!

Jag inbillar mig att sadel glider fram mer utan den franska jorden som jag nu har lämnat tillbaka, sedan inbillar jag mig att Fifa har proteinbrist igen, buken är uppsvälld och hon är inte vacker, så en höanalys måst göras- men nu har vi blandat balar hejsan svejsan i en hög från olika åkrar, så det gjorde ju inte saken lättare precis

Så det som behövs för att det ska bli bättre:

1. Kollad åtminstående av kiropraktor varför hon känns tyngre och ställer sig till höger hela tiden
2. Skaffa en fransk jord som håller sadeln bättre på plats nu när kalaskulan förstör lite.
3. Göra en höanalys så att jag vet exakt vad hon får i sig och vad hon behöver få i sig för att ens kunna bygga muskler.

Kul för ekonomin!

Linda





Kommentarer
Sanna

Precis så där var Odinn med, huvet ställt åt höger.

Gick inte att rida, han var verkligen fast.



Kiropraktorn kom, bände loss honom i nacken få han hade en otrolig nackspärr, å efter det vart han rak igen :)

Så hon behöver säkert bara "bankas" till lite :)

2011-11-14 @ 15:08:34
URL: http://alfakrulls.blogg.se/



Hanna Helin

För min häst handlar det om vänsterbak när han hellre ställer sig åt höger... Be kiropraktorn om lite stretchövningar och kanske även ridövningar om du inte kommer på så många själv som gör att du bygger upp Fifa liksidig.

2011-11-14 @ 15:45:14
URL: http://irmelin.bloggagratis.se



Agnetha

Sv: rid, rid, rid! Det finns massor av ryttare som ridit i sensation sadlar som enda sadel i flera, flera år och som inte upplevt problem med att nog laser låses in/hindras.



Tips- se till att veterinären gör en riktig check i munnen på henne..... Ang. Proteinbrist, bra tänkt!!! Sojamjöl gör susen.

2011-11-14 @ 18:40:47
URL: http://kvarnlycka.blogg.se/



Jenny

Det smärtar i plånboken, men förhoppningsvis ska de åtgärderna råda bot på problemet.



SV: Ja herregud, de förstår sällan sitt eget bästa tyvärr :/ Men Ganti skötte sig bra igår så jag är nöjd.



Det är möjligt att det kan bli körhäst av henne :) Först ska hon bli inriden dock!



Nä, Ganti är till salu, jag har bara inte satt ut honom på annons än av ren lathet :p

2011-11-15 @ 10:19:42
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?