Satte mig pladask i hagen och njöt

Åååh, gud så underbart mysigt, jag bara njuter. Jag är verkligen en djurmänniska ända in i märgen, att vara omkring dom är rena lyxen, hua jag kan inte vara utan det här, det går inte. Livet i härnösand sittandes i en lägenhet är ett fängelse jämfört med mitt hem i Erikslund. Jag är så tacksam över att jag faktiskt har turen att kunna leva så som jag gör, även om jag och mina djur stöter på oturen rätt ofta så har vi det väldigt bra ändå.

Efter att jag skrivit klar min uppsats, rätt nöjd med resultatet och med gott samvete kände jag bara för att gå ut till hästarna mitt i mörkret. Lite svårt att se när man ska ta sig fram genom den hårda knöliga hagen, men det gick, tog ut Bitter och tänkte att
- Ne nu tar vi oss en promenad, de får vara halt och det får vara kolsvart- ut ska vi! Elmo hängde på såklart, sprang lös, lycklig, lekfull, allert!
Bittergubben är så genomsnäll, han strosar bredvid mig så försiktigt och har stenkoll på vart matte går och gör. Det blev en kort sväng men huvudsaken vi var ut :) Min svarta luddiga fis!

Efter promenaden satte jag mig i Fifas nuvarande egna större sjukhage bredvid vindskyddet, där finns gott om lyse. Jag satte mig rätt ner på marken och väntade på min fia. Hon kom snart med ett hummande. Började genast fippla med sin ludna mule på mig, go jänta. Vi bara myste hon och jag, klia, busa och mys. Fifa ville gärna vara till lags. Tänk vilken förmån jag har, att bara gå ut till hästarna och mysa när jag känner för det, det är guld värt. Himlen var full av stjärnor och det var alldeles vindstilla med lagom kyla, underbart, härligt, perfekt..så här ska livet vara!



Linda






Kommentarer
Jossan

SV: Haha ne, inte alls faktist.. xD Är så van.. xd

2011-11-24 @ 19:52:30
URL: http://minfux.blogg.se/



Adina & islandshästen Funi

Åh vilken lyx! Var ute och gav Funi en ordentlig borst idag, sedan skrittade vi ut i mörkret. Halt och jävligt var det, och min pannlampa slutade fungera. Men det gick bra i alla fall :)

2011-11-24 @ 20:04:55
URL: http://f



Adina & islandshästen Funi

2011-11-24 @ 20:05:05



Adina & islandshästen Funi

Vilken fin header du har fixar föresten!! :)

2011-11-24 @ 20:05:22
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/



Filippa

Myspys bild!

2011-11-24 @ 20:20:36
URL: http://isishast.blogg.se/



Erika

SV:

De är han. :)

Önskar att han var lite lätt o jobba med.

Men tror de kommer bara han får tid på sig.

Förra sommaren var han mer lätt jobbad i form osv.



I år vet jag inte vad det är.

Han lyssnar ingenting de är som han inte förstår.



Men ska se om jag inte kan rida lektioner på han i år.

Även på Raski, om jag kan få råd o ta på båda.

För de vore så kul o utvecklas även med Grim. :)



Men i år blir mycket arbete för honom från marken med.

Kommer starta de tidigt bara han är ohalt när han kommer.

Tömköra över bommar, longera över bommar, löshoppa osv.

Så han får lyfta på benen, och arbeta med kroppen. :)



2011-11-24 @ 21:07:10
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Erika

SV:

De är han. :)

Önskar att han var lite lätt o jobba med.

Men tror de kommer bara han får tid på sig.

Förra sommaren var han mer lätt jobbad i form osv.



I år vet jag inte vad det är.

Han lyssnar ingenting de är som han inte förstår.



Men ska se om jag inte kan rida lektioner på han i år.

Även på Raski, om jag kan få råd o ta på båda.

För de vore så kul o utvecklas även med Grim. :)



Men i år blir mycket arbete för honom från marken med.

Kommer starta de tidigt bara han är ohalt när han kommer.

Tömköra över bommar, longera över bommar, löshoppa osv.

Så han får lyfta på benen, och arbeta med kroppen. :)



2011-11-24 @ 21:07:10
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Q med ridtravare i fokus!

Det där är äkta livskvalitet ^^Jag är så glad att jag har hästarna hemma och kan gå ut när jag vill och bara mysa med dem.Det ger en så otroligt mycket precis som du säger att bara få umgås med dessa underbart storhjärtade djur.

mvh/Q

2011-11-24 @ 21:14:20
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/



Sofia

sv; Valpisen, numera 1,5 år, är en belgisk vallhund malinois. Man använder dem till bruks, agility och som polis och tjänstehundar. Vi har även mamman, Älska heter hon, men hon börjar bli gammal nu, lillsnuttan! :) Ja, det var riktigt nära att det höll på att bli en avramling, det finns ju lite power i honom ändå även om man inte tror det ;)



Bitter såg himla fin ut på bilderna :) Visst är det härligt att ha stallet bara ett par steg bort från huset? Jag hade mina inackorderade förut men sedan jag har haft dem i eget stall runt husknuten kommer det att bli supersvårt! Jag kan bestämma allt som jag vill ha det utan att några andra lägger sig i och att man kan gå ut och sätta sig hos djuren i hagen och bara mysa, utan att behöva åka en bra bit :)



Hehe, jag får sluta med dem här långa kommentarerna.. Förstår inte hur då orkar läsa allt.. ;)

2011-11-24 @ 22:05:37
URL: http://sofiaolssons.wordpress.com



Q med ridtravare i fokus!

sv:kul att du gillar vårt lilla vardagsrum bilden är tagen från köket faktiskt (öppen planlösning)I andra ändan mot köket sätt har vi våran öppna spis också.Jag tycker själv det är rätt mysigt här i vårat lilla torp från artonhundra fyrsifast ;-)

mvh/Q

2011-11-24 @ 22:59:05
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/



Alexandra

sv: Nej ingen storebror :).. jag kallar honom för de ibland när jag pratar me vovven min :P "nu åker vi ut till storebror tycker ja" så de föll sig naturligt bara :D haha!

Viktorn e bara 6 år än så länge =)

Jag hade en isläning när ja va yngre faktiskt som hette hildur, Världens elakaste ponny!!..



Det är inge roligt me strul så länge det löser sig går det ju an men ändå.



Ja jag läste det den mystiska smärtan i höften?..

Jag hoppas verkligen det reder sig!!

2011-11-25 @ 06:48:57
URL: http://viggenochjag.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?