Mina krav på stallplats

Jag har ännu inte funnit en stallplats åt Fifa, jag är väl för kräsen med för höga krav?
Mina krav på stallplatsen:

* Lagomt stora hagar med hagkompisar
* Ett trevligt fräscht stall där man kan förvara sina saker och göra i ordning sin häst
* Tillgång/ i närhet av ridhus (Om inte- paddock)
* Bra ridvägar
* Trevligt och vettigt folk (ägare)
* Rimligt pris
* Ridkompisar
* Inte för långt ifrån mitt hem (helt gå/cykelavstånd)

Jaha och var finner jag detta i härnösand? Jag börjar bli lite orolig faktiskt även om hon nu måste stå hemma ett tag pga skadan så vill jag ändå se mina möjligheter.

Antingen så har man nära till ridhus men då är stället inte riktigt hundra och inte ägaren heller. Eller så har man tillgång till eget ridhus men då ligger det alldeles för långt borta. Eller så ligger platsen perfekt, nära ridhus, nära hem och med fint stall men då känns atmosfären inte helt okej. Nu har inte jag kontaktat och träffat alla men såhär verkar de flesta av mina möjligheter se ut. Tänk om en liten ängel kunde viska i mitt öra om en perfekt stallplats för mig och Fifa, men har man inga kontakter och känner inte en själ i området är det inte lätt.

Var ska vi ta vägen Fifa?


Fifa och jag april 2011

Linda






Kommentarer
Alexandra

Det mesta brukar lösa sig tids nog :)

Väldigt fin bild på er!

2011-07-25 @ 21:32:42
URL: http://barefootangel.blogg.se/



Natalie

jag tycker att en såndär stallplats inte borde vara sådär överdrivet svår att hitta? eller kanske det där med gång och cykelavståndet. men du kan inte tänka dig att åka buss/bil om den möjligheten finns då? =)

2011-07-26 @ 08:20:51
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se



Frida

Du kan inte tänka dig att åka bil ca 30min? Isåfall har Riiby allt det där du söker. Det kan ju vara en lösning tills du hittar något närmare.

2011-07-26 @ 09:36:51
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Jenny

Vad fin din nya blogg är! :)



Misstänker att det kan bli svårt att hitta ett stall som stämmer in på alla krav, så du kanske får kompromissa lite, men jag hoppas du lyckas hitta något som faller er i smaken!



SV: Det går nog bara bra med Ganti. Nu har jag inte varit hemma på några dagar men han och de andra fölen och stona har fått byta hage nu, så nu har han ännu större yta att busa på ;)

2011-07-26 @ 12:48:33
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Jenny

Fin blogg! :) Skulle ha gjort om min jag med, men oooooorka inte..haha.. Nån dag.. :)



Hoppas du hittar en stallplats snart så du slipper fundera mer på det.

Hoppas du har en trevlig sommar! :)

2011-07-26 @ 13:01:21
URL: http://jen81.blogg.se/



Frida

Svar: Det är ju synd, tyvärr vet jag inte så mycket om hästlivet i Härnösand :/



Ja, du...hur ska man beskriva henne. Hon är ganska egen och pratar mycket, men det är för att jag pratar med henne. Hon vill helst komma till en själv, om man hämtar henne springer hon bara iväg så fort hon får chansen, men ropar man på henne kommer hon oftast springandes. Hon är ganska fräck ibland, speciellt när det gäller mat. Hon hoppar mot en och kan försöka bita i benen på en om hon tycker man är för långsam.

2011-07-26 @ 16:32:05
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?