Gummi in action på Fifa april 2011

Gummi är helt klart en kanontränare, kan absolut träna för honom flera gånger, dock blev det inte mer än en gång, det är inte långt ifrån denna film som jag skall visa som vi upptäckte Fifas skada. Jag får så dåligt samvete när jag tittar på de gamla ridfilmerna, hon måste helt klart haft ont sedan hon kom till mig, lilla vän. Det blev väl heller inte bättre med skitsadeln, jag har verkligen en tapper liten häst.

Protesterna i filmen är dock Fifas typiska humör och vill gärna ifrågasätta lite ;) Se så smäcker hon var, huuuh ändå skäms jag över vad jag utsatt henne för tänk om jag hade vetat..

Jag måste ju avslöja en pinsam sak, vet ni vad det första jag sa var när jag ringde till Gummi för att boka tid?
- Hej jag heter Linda Lundin kan du svenska?
Hahahah, oj oj, man kan skämma ut sig alltså..

Gummi tyckte dock att Fifa var en fin gångartshäst :), film från april 2011, en annan sak- ser hon ut att vara 129 i mankhöjd på filmen :)??




Men jag tyckte tölten utvecklades en hel del efter detta, på bara en månad (bilderna är alltså tagna en månad efter filmen och strax innan veterinärbesöken) Hon var så mjuk och följsam, väldigt lydig och glädjefull vid tölten, lätt att samla ihop och fullkomligt taktren samt mer ökning i tölten, men sedan gick det bara utför och så börjades all behandling.. 

Usch vilket tjat om hur det var förr och bilder hit och dit som är vrålgamla, jag antar att jag helt enkelt saknar den aktiva ridningen :(






                                                                         Linda






Kommentarer
Bonnie

Man vet ju aldrig med de där islänningarna, ibland bryter de ju så de lika gärna kunde prata isländska...



Fifa har iaf tur att du upptäckte hennes onda och började behandla så att hon ska kunna må bra igen:)

2011-12-08 @ 23:19:29
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/



Erika

Du kanske kan träna för han igen när Fifa är bra. :)

Om han var en bra tränare.



Haha, pratar du svenska.. ;)

gud vad jag skrattar åt de.

men de var rätt kul faktiskt.

2011-12-09 @ 11:26:00
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Anonym

Jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete över de här filmerna. Jag förstår dig, men tänk ändå vilken tur Fifa har som har just DIG som matte. Hade hon hamnat hos någon annan hade hon kanske inte haft samma tur och behandlats. Du gör allt du kan för att hon ska ha det så bra som möjligt. Det hade ju kunnat vara ännu värre. Du behöver inte känna dig otillräcklig, du är en GRYM matte till FIfa. Jag hoppas verkligen att det löser sig får er snart, men det viktigaste är att det någon gång kommer att göra det och det lovar jag att det gör. Fortsätt kämpa :)

2011-12-09 @ 12:09:19



Jenny

Jag vill också rida för Gummi! Du får boka in dig hos honom igen när Fifa blivit bra, för det vet jag att hon blir!

2011-12-09 @ 14:54:24
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?