Fifas nya ridtäcke- Det har slagit slint i huvudet på matte

Haha oj ni kommer inte tro vilket larvigt ridtäcke jag har köpt till Fifa och jag inte fatta att jag verkligen köpte det heller ^^

Som sagt var jag ute efter ett ridtäcke åt Fifa, var och julhandlade lite idag så då passade man på att kika på Hööks. Eftersom snuttan är rakad och fin så känns ett ridtäcke ganska så smart- vilket hon inte har.

Nu var det så att inget av ridtäckena var riktigt hundra, helst hade jag velat ha ett rött, slitstarkt, ull på insidan i lagomt pris- ponnystolek. Dock fanns inte det så jag fick välja bland andra.

Det täcke som jag tyckte var snyggast på hemsidan var detta:


Jag kan ju gott meddela att färgen inte alls är som på bilden, den är betydligt mycket ljusare, verkligen ful brun färg. Stoleken gick ner till 125 och jag är brydd om inte Fifa behöver 115? Det var vanligt fleece invändigt och täcket kändes inte spciellt slitstarkt, kostade 299:-


Andra täcket jag kikade på var detta:


Ja det säger väl sig självt? Ful färg men löjligt motiv, inte slitstarkt, fleece invändigt. DOCK var det ponnystolek fast, jag blev osäker, men visst Fifa kanske skulle kunna ha detta. Kostade då 275 :-

Sista täcket jag tittade på OCH KÖPTE :O var detta:


Guuud så löjligt haha, det är är verkligen inte jag MEN det var oerhört slitstarkt, mysigt ull invändigt istället för fleece och kostade bara 184:- Så det fick bli detta, dock fanns det bara i 125 kvar, så jag hoppas hoppas det passar och inte blir för stort, men jag undrar jag.

Ja jisses, det var verkligen ett fult ridtäcke o andra sidan väntar jag tills mitt drömridtäcke kommer ut istället, jag kan inte lägga ut hur mycket pengar som helst hela tiden och nu är det mot jul, så hon får gå och vara fjant ett tag. Sambon sa de:

- Ja du ska väl kanske inte fota med det där och lägga ut på bloggen och du ska ju ändå bara rida med det här hemma.

Hahaha ja, han tyckte tydligen inte heller det var snyggt ^^

Så köpte jag även mina efterlängtade vantar för endast 89:-



Linda






Kommentarer
Jennifer

Jag tycker det där täcket är ganska gulligt till en liten ponny ;) Tänkte köpa 2 st både till Chanel och till Silver. Men kände sedan att dom är inte i behov för några egentligen och ekonomin var inte den bästa så fick bli longerlina och hästmat istället =)

2011-12-05 @ 14:50:40



Jennifer

SV: Tror inte det blir nå bättre att ta sadel på Chanel. Hon har ju inte riktigt kommit över det där med att bocka och stuttsa när hon har jorden spänd runt magen.

Och är ju 3e gången gillt jag sitter på henne så det är klart, nu börjar hon veta vad det går ut på så då måste man ju testa vart man har matte.

Och bara jag hoppar upp igen direkt efter så blir det nog inga dummheter utav det.

Jag kan ju minnas tillbaka både hur Summa och Kotten var som unga.

Och varken du eller jag kan väl påstå att Summa var någon bockmaskin på gammeldagarna ;)

2011-12-05 @ 14:54:26



Sanna

jag tycker att det där tyget är gulligt :D

2011-12-05 @ 15:24:40
URL: http://sannasant.blogg.se/



Erika

Ibland får kvalitén går före om de är snyggt eller inte. ;)

Synd att de bruna inte verka bra, för de såg snyggt ut.



Kör själv på brun utrustning nu.

Så skulle lätt tänka mig de, nu när de börjar bli kallare.

O snön börjar falla. :/



Raski har inget förutom sitt reflex som inte är fodrat heller.



SV:

Nej, jag får väl vara glad att hon stått så lite ändå.

Finns dom som har de värre ju :/



Hoppas Fifa kommer igång ordentligt snart.

Eller du kan sätta i gång henne ordentligt, och ni kan komm igång med. :)

2011-12-05 @ 19:41:38
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Adina & islandshästen Funi

Haha! Det var ett sött täcke, men.. man kanske inte använder det när man ska fota bilder till bloggdesignen ;) hehe. Nä men fifa blir säkert söt i det! :D helt jättehemskt är det ju inte, det är ganska sött :)

2011-12-05 @ 20:14:58
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/



Alexandra

Det där täcket är jätte gulligt ju! hihi

2011-12-05 @ 20:19:16
URL: http://alexaka.blogg.se/



Erika

SV:

Ja brunt passar ju så bra på fifa med. :)

2011-12-05 @ 20:54:24
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Mikaela

Jag vill också kunna rida med tummvantar igen:( Men tycker man blir så klumpig i dom och det funkar inte riktigt med Oddi.



Sv; Fast att diska skålen i mindre än fem minuter mot att knåda en bröddeg för hand i 20min så är det lätt värt att diska:D

2011-12-05 @ 20:54:31
URL: http://svippostina.blogg.se/



Q med ridtravare i fokus!

HAHA.. jag har det översta bruna täcket och tycker det är skitsnyggt =P tur smaken är som baken ;-)



sv:Precis.Det finns ju ingen häst som blir lyckligare av att jag vet att den är skimmel.Där i mot så kan den må bättre av att man vet grundläggande saker om hur hästen är uppbyggd och hur deras matsmältning fungerar och vilka behov den har.

Som det ser ut i dag känns det lite som om man börjar i fel ände när man lär ut saker och ting.Det hade ju varit en fördel för djuren om man började i rätt ände i allafall.Men jag får väl drömma vidare om det och se på när djurskyddslagen skärps ytterligare för att folk inte få rätt kunskap i grunden. suck

mvh/Q

2011-12-05 @ 21:08:54
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/



malin

ja fy jag var knäckt i flera veckor. HEMSKT!

2011-12-05 @ 21:45:18
URL: http://icelandicshowjumping.blogg.se/



Q med ridtravare i fokus!

sv:Man behöver ju kanske inte börja med microorganismernas betydelse för grovtarmen haha. Men kanske vad hästar helst ska äta och att deras mage är gjord för att äta i stort sätt dygnet runt.Och så skulle jag nog vilja att man la mer vikt på att hästen inte gör fel utan det är vi människor som måste lära oss att förstå hästarna bättre.

mvh/Q

2011-12-05 @ 22:29:08
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/



Elina

Det täcket du köpte var ju ganska sött ju!



SV: Nej, hon skrämde iväg de som var intresserade så det blev ingen försäljning alls. Hon är som sagt väldigt speciell, så hon får vara kvar än så länge. Hon har dock vilat nu i nån månad så det blir spännande att rida henne sen ;)

2011-12-05 @ 23:37:45
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se



Frida

Haha, ja fint var det inte, mer fulsött, men jag tror Fifa kommer bli ganska söt i det ändå :)

2011-12-06 @ 14:03:40
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Jennifer

Haha ja visst är den vacker ;) Men nu går jag ju på den hela tiden, visst gör det väl ont men inte så farligt =) Värre med stackars Peter som är på väg hem från sjukhuset nu och är nyopererad. Stackarn fick operera bort en 6mm stor njursten =/

2011-12-06 @ 14:28:19



Daniela

Vilken underbar bild på headern! :D Är det en isis?

2011-12-06 @ 16:03:26
URL: http://powerpony.blogg.se/



Jenny

Det var ju störtcoolt ju :D Kommer i alla fall synas ;)

2011-12-06 @ 21:14:25
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



mikaela t

jag har också sånt ridtäcke jag tycker det är jätte gulligt:);)

2011-12-11 @ 10:42:33
URL: http://ridtravarkillen.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?