Tio saker om Fifa

Jag har tänkt att jag skulle ha skrivit några punker om Fifa men det har inte blivit av, Så hann Jenny före och påminde :)

1. Fifa väljer helst av allt galoppen och därefter tölten.
2. Hon är tokig att rulla sig, benen viker ihop sig, hon rent utav kastar sig ner och rullar varv efter varv, kliver upp och sedan kastar hon sig ner igen, hon har även försökt rulla under ridning, på asfaltsväg, i diken mm.
3. Hon har rent ponnyblod, det är så mycket ponny i hästen så det rinner över
4. Det finns ett ställe där vi brukar rida, exakt på samma plats har hon ett antal gånger gnäggat, inte i något förkrossande efter de andra hästarna utan som om någon gömde sig i busken bredvid.
5. Hon gäspar så fort bettet åker i munnen
6. Hennes fötter är blandat med svart och rosa
7. Jag köpte Fifa november 2010
8. Hon har fick ett stoföl 2009 som är "skapad" på Island men född i Sverige (fölet/unghästen är dessutom till salu)
9. Manen längst fram är (i annan färg än vit)
10. Hon är gudasnäll men med stark vilja



Fifa






Kommentarer
Jenny

Hon har väldigt söta egenheter, din Fifa :)

2011-08-15 @ 16:17:05
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Alexandra - tävling på bloggen, vinn en grimma från catago

Hon har alltså redan fått ett föl, hur ser detta föl ut? Hade varit roligt att veta :)



Sv: Gick det bättre med hovis idag?

Rida kommer jag nu göra så fort jag hälsa på och kanske tar mig en tur då och då. Sen får jag se hur mycket tid jag har.

Men jag vill helst att Rák står kvar hos Cia då jag vet att hon är garanterad god omvårdnad.

Kanske möjligen att jag skaffar en medryttarhäst så småningom istället.

2011-08-15 @ 21:51:52
URL: http://barefootangel.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?