Skola + Djur?

Sitter här i lägenheten och pluggar. Kom igår mitt på dagen jag och Elmo. Vi har det supermysigt, jag trivs kanonbra här. Längtar tills jag får hit Fifa så min "trista tid" kan gå till henne, att gå på promenader stup i kvarten eller bara sitta och läsa hela dagarna blir alldeles för långt, man måste ha något däremellan, då blir det PERFEKT när lill trulsan kommer! Nog för att jag kommer ha fullt upp med skolan, fast jag vet hur jag fungerar, intresset (djuren) kommer före plugg, hmmm, dock har det ju funkat hitills haha. Nej jag tycker faktiskt att det är just nu riktigt kul att läsa, har redan börjat anteckna lite och funderar kring den mängd text jag läser igenom.

Djur skulle man ha skaffat sig EFTER skolan men om man tänker åt andra hållet, hade jag klarat av att enbart sitta vid skolbänken på dagarna och sedan enbart sitta och läsa när man kommer hem? Utan något annat där emellan? Nej då hade jag nog gett upp, jag behöver Elmo för att lyckas, jag behöver mitt hästintresse för att orka med. Det kommer givetvis bli tuffa dagar ibland, men det tar jag, så länge man har sin familj och lever de liv man vill leva klarar man nog det mesta...




Linda






Kommentarer
Sanna

Jag skulle aldrig klara av att plugga utan djuren! Jag behöver den där pausen och komma ifrån skolarbetet. Rensa huvudet en stund och tänka på något annat än skolan!

2011-08-23 @ 15:07:28
URL: http://sannasant.blogg.se/



Natalie

maila mig på [email protected] så får du självklart se en uppsats :D det är superenkelt att skriva, handlar precis om det som du sa, fast förstår att du vill se en :D

2011-08-23 @ 15:11:54
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se



Natalie

håller helt med dig om djuren förövrigt, det är hästarna som gör att jag orkar gå i skolan =)

2011-08-23 @ 15:14:43
URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se



Erika

Man behöver koppla av ibland med, o ägna tid o allt åt något annat. :)



Och även om man skaffar häst, djur m.m efter skolan så har man ju jobb att tänka på. ;)

Så de blir väl ungefär lika mycket.

Skola + djur nu sen jobb + djur.



Sen avkopplingen är ju så härlig när man får ge sig ut o rida, gå promenad m.m. :)

2011-08-23 @ 15:59:25
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Erika

SV:

Jo de tänkte jag faktiskt inte på. ;P

Att man har plugg efter skolan, men har man tur får man inte så mycket läxor. :)



ah dom är bra söta min ponnyer.:D

2011-08-23 @ 16:25:53
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Jag måste ha hästarna i mitt liv, för det är hästarna som är höjdpunkten på dagen, det är ju dom som gör så man orkar gå i skolan ;D



Svar. Haha, ja ;)

Förstår det, just nu vill jag ju köpa min sköthäst även om han inte är till salu, men finns ingen annan jag vill ha. Och just nu trivs jag väldigt bra som skötare :D

2011-08-23 @ 16:46:00
URL: http://lizzylover.blogg.se/



Elise

Det sägs ju att de som har djur i sitt liv, och framförallt hästar, lär sig att ta ansvar på ett sätt som många andra människor inte gör och att det brukar vara till fördel i skolan. Jag tror för övrigt absolut att man mår bättre av att ha djuren och kan sköta skolan bättre, även om det blir tidsbrist ibland! :)



Okej, ja jag tror vi också kommer få behandla benen igen... Men du känner att hon är på bättringsvägen nu, eller? :)

Jag vet inte vad som hänt från början, men Ingebjörn misstänkte en spark på höger bak som sen lett till att hon avbelastat och blivit halt på alla benen... För hon är bortsett från 3 veckor i juni (då jag upptäckte hältan) inte riden sedan i mars, så risken att det var något som uppkommit av ridningen var väldigt liten.

Vad synd att vi inte hinner ses! Hoppas du får bra besked på ryggen! :)



Jaså har hon! :) Det är ett väldigt fint namn tycker jag, speciellt.



Hehe vilken tur du tyckte det! :) Ja, jag hoppas verkligen det blir bättre, det skulle underlätta så!

2011-08-23 @ 17:12:01
URL: http://elisejosefine.devote.se



Erika

SV:

Aw va bra. :D haha!

De blev ett långt svar, när man svarade på alla frågor.



Men kan tänka mig de kul o veta lite om sina läsare osv :)

2011-08-23 @ 19:14:49
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Jennie

Fina ni är! :)



SV: Ja, man kan ju undra ibland :P



Ok, då förstår jag. Jag var faktiskt inne på ett sto innan Avons, enbart för att jag tänkte ifall jag ville ha föl, men så blev det inte ;)

2011-08-23 @ 20:00:28
URL: http://nobleride.blogg.se/



Alexandra - tävling på bloggen, vinn en grimma från catago

Jag börjar blir lite fundersam hur det ska gå för mig egentligen utan djur. Här hemma är jag van vid att kunna rida Rák när jag vill, Sally(katt) som alltid möter upp när man är ute och kaninerna som man kan gosa med och se skutta runt på gräsmattan.

Jag älskar verkligen att bo på landet och ha nära till naturen.

Undrar hur det blir att bo i stan på heltid..



Skönt att du trivs i din lägenhet och att du redan börjat plugga.

Jag har ännu inte fått litteraturlista =/

Låter mysigt att ha e hund vid ens sida, jag kanske får skaffa mig något djur jag med.. En hamster eller så kanske då jag har en hamsterbur :P



Sv: Jag flyttar nu på fredag!

Min roliga kommentarer? Vad glad jag blir :D

Jag kommer nog inte kunna hålla mig borta så länge faktiskt, jag har redan skrivit två inlägg idag!



Oj, har du aldrig varit ifrån honom på 4 år. Hur ska detta gå nu då? ;)

Jag börjar också på måndag, ska skänka en tanke till dig då :)

2011-08-23 @ 20:30:13
URL: http://barefootangel.blogg.se/



Mikaela

Djuren behövs för att orka med:)

2011-08-23 @ 21:14:03
URL: http://svippostina.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?